بلافاصله بعد از چرب شدن فیروزه دست به کار شوید

بلافاصله بعد از چرب شدن فیروزه دست به کار شوید

 

از زمانی که فیروزه با چربی یا روغن تماس پیدا میکند شمارش معکوس برای پایان عمر فیروزه آغاز میشود و زمان زیادی فرصت ندارید تا با انجام کمک های اولیه فیروزه را نجات دهید .
پس باید فورا دست به کار شوید .

اولین قدم جداسازی فیروزه از روغن است . اگر روی نگین و پشت نگین چه لایه فیروزه و چه خاک پشت نگین هنوز چرب و کمی خیس یا تر مانده ، بلافاصله با دستمال خشک آن را پاک و خشک کنید . در این صورت از نفوذ بیشتر چربی در لابلای سنگ جلوگیری کرده اید . اما این کار فقط جلوگیری از ضرر بیشتر است و باید فورا قدم دوم را بردارید .

دومین قدم ؛ شستن با مایع ظرف شویی یا نقره شور است . اکثر خسارت ها زمانی به بار می آیند که تصور میکنید خطر رفع شده . غافل از این که اگرچه به چشم دیگر چربی و روغن مشاهده نمیشود اما نباید از منافذ سطحی و عمیق فیروزه غافل شد …

سومین قدمی که باید برداریو قرار دادن فیروزه در آب جوش و تمیز کردن مجدد آن است .

حال پس از گذراندن این مراحل اگر پس از گذشت یک ساعت متوجه رگه های جدید سبز رنگ شدید دیگر مجال تعلل نیست . بلافاصله فیروزه را به یک حجره سنگ تراشی برسانید و از ایشان بخواهید یک لایه از فیروزه را تراش داده و سنگ را مجددا پرداخت کرده و براق نمایند .

روش های عجیب را باور نکنید
مقالاتی در باب خوراندن فیروزه به مرغ وجود دارد که در ادعایی کذب اسید معده مرغ را در چربی زدایی موثر دانسته اند . لطفا بعد از خواندن این مطالب کمی فکر کنید و با متخصص مشورت کنید .

نظر خود را بنویسید

با ما همراه باشید

با عضویت در خبرنامه جواهرسرا از تخفیفات و اخبار جدید ترین محصولات مطلع شوید
ثبت شماره همراه
ما در جواهرسرا ، هُنر عرضه میکنیم
close-link