سفارش ساخت انگشتر نقره

سفارش ساخت انگشتر نقره

سفارش ساخت انگشتر نقره

از سفارش ساخت انگشتر نقره و لزوم آن چه میدانید ؟ شاید تا به حال بار ها و بار ها در شبکه های مجازی تصویر انگشتر مورد علاقه تان را دیده اید ولی متاسفانه فردی قبل از شما اقدام به خرید آن کرده یا شاید سایز حلقه رکاب به دست شما نمیخورد ، البته سایز حلقه رکاب دست ساز قابل تغییر است اما در برخی موارد سایز نگین به دست شما ممکن است کوچک یا بزرگ باشد که تغییر آن یا ممکن نیست و یا به اندازه ساخت یک انگشتر زمان و هزینه صرف میکند . یا شاید انگشتر زیبایی را در دستان کسی دیده اید که حاضر به فروش آن نبوده . همچنین بسیار اتفاق می افتد نگین یک انگشتر شما را صد درصد جذب خود کرده اما مدل رکاب دیگری را میپسندید . یا اصلا انگشتر خاصی مد نظر دارید که تا به حال هیچ جا نمونه اش را ندیدید؟!

انگشتر سفارشی ساز یا انگشتر آماده دست ساز؟

بین انگشتر دست ساز با انگشتر ریختگی و آماده تفاوت های بسیاری است که مهم ترین آنها اصالت یک هنر دست است . اما بین انگشتر دست سازی که بطور خاص برای شما ساخته شده با انگشتر دست سازی که فقط به دست شما می آید نیز تفاوت ، کوچک نیست . کمتر پیش می آید که  یک انگشتر دست ساز از پیش طراحی شده با سایز نگین مشخص و سایز حلقه و متن از پیش حکاکی شده و رکاب از پیش طراحی شده هم با سلیقه شما سازگاری صد درصدی داشته باشد ، هم با سایز انگشت شما همخوانی داشته باشد ، هم از لحاظ رنگ و متن حکاکی سنگ باب میل شما باشد و هم به لحاظ ریزه کاری هایی مانند فاق رکاب و وزن کلی و … همان چیزی باشد که شما میپسندید .

اما جالب است بدانید در سفارش ساخت انگشتر نقره به جواهرسرا همه ی متغیر ها را میتوانید انتخاب کنید . نوع نگین ، رنگ نگین ، تراش نگین ، ابعاد نگین ، نوع حکاکی ، استاد حکاک ، متن حکاکی ، طرح کلی رکاب ، سایز حلقه ، میزان ضخامت حلقه ، فاق رکاب ، طرح پشت باز یا بسته بودن زیر سنگ ، انتخاب طرح قلمزنی ، استاد قلمزنی ، سبک قلمزنی و… ، همه و همه قابل تعیین است .

انگشتری که میماند و انگشتر هایی که می آیند و میروند…

تا به حال چه تعداد انگشتر داشته اید که حالا مدت هاست از آنها و سرنوشت آنها خبری ندارید ؟ یکی از ویژگی های انگشتر ها همین است ، انگشترها می آیند و میروند . گاهی فروخته میشوند و گرهی از کار صاحبان خود باز میکنند ، گاهی به رسم یادگاری هدیه داده میشوند و گاهی هم طوری از محدوده ی دید صاحبان خود دور میشوند که گویا هرگز نبوده اند … . اما بی تردید نگاه شما به انگشتری که برای خود ساخته اید و تصمیم دارید سالیان دراز آن را بطور اختصاصی همراه خود نگاه دارید متفاوت است . انگشتری که در مسافرت های طولانی مذهبی و سیاحتی همراه خود داشته باشید و روز به روز آن را شریک لحظات زندگی خود کرده تا پس از سالها که به آن نگاه میکنید ، در عوض روزهایی که هرگز بازنخواهند گشت ، تصویر و خاطرات آن را برایتان زنده میکند ، حتما با انگشتر هایی که می آیند و میروند متفاوت است …

ممکن است هنوز به این نتیجه نرسیده باشید که یکبار برای همیشه یک انگشتر گرانبها و با اصالت که نشانگر اصالت شماست را تهیه کنید  اما با تمام این تفاسیر دیر یا زود تصمیم خواهید گرفت که یک انگشتر خاص دست ساز برای دست خود سفارش دهید . اما چگونه ؟

جواهرسرا با تیم متخصص و هنرمند در زمینه های طراحی ، سنگ تراشی ، حکاکی ، رکاب سازی ، مخراج کاری و قلمزنی آماده است تا انگشتر مد نظر شما را آنگونه که شما میپسندید بسازد . کافیست از طریق پیام رسان واتس اپ یا تلگرام سفارش دهید .

توجه داشته باشید که جواهرسرا مجموعه ای است از دفاتر فنی طراحی ، کارگاه های گوهرتراشی ، حکاکی ، رکاب سازی و قلمزنی و آمادگی لازم را برای طراحی و تولید سفارش ساخت انگشتر شما دارد و به جرات ادعا میکنیم هر طرحی که در ذهن دارید را میسازیم .

برای اطلاع از تعرفه و قیمت ساخت انگشتر نقره دست ساز کلیک کنید

تعرفه و قیمت سفارش ساخت انگشتر نقره دست ساز

در جواهرسرا میتوانید صد ها محصول طراحی و تولید شده ی انگشتر دست ساز را مشاهده و منطبق با سلیقه و نیاز خود سفارش دهید . اما برای شروع پیشنهاد میکنیم چند خط در باره ی مدل های کلی رکاب نقره دست ساز بخوانید و بصورت کلی اطلاعاتی در این زمینه کسب کنید :

مدل های رکاب نقره دست ساز

مدل های رکاب نقره دست ساز

هرچند در نگاه اول به یک اثر هنری غالبا چشمان مان به نگین و جلای آن دوخته میشود اما مدل رکاب و ظرافت آن هرگز مورد غفلت واقع نمیشوند و حتی در مواقعی از نگین هم جالب توجه تر هستند . طراحی و مدل رکاب یکی از مهم ترین عوامل زیبایی انگشتر حساب میشود . توجه به مدل رکاب و طراحی آن در ساخت انگشتر نقره به قدمت توجه و دقت در طراحی و تراش و حکاکی سنگ نیست و به نظر میرسد تا صده ی اخیر آنچنان از اهمیتی برخوردار نبوده و بیشتر رکاب های انگشتر به یک شکل ساده و غالبا بدون دقت و ظرافت ساخته میشدند . به تصویر زیر دقت کنید :

این مدل رکاب مرسوم ترین مدل ساخت رکاب های نقره ی قدیمی است . اما در صده ی اخیر به برکت تلاش های اساتید شاخص این حرفه مانند استاد مرحوم حاج حسین جدی ، استاد مرحوم ممی سعادت و … صنعت ساخت رکاب نقره دست ساز دچار تحول شده و شاید صد ها مدل توسط صد ها استاد برتر ساخته و عرضه شده است .

به صورت کلی مدل های رکاب را میتوان تقسیم بندی کرد به مدل های مفتولی ، صفوی ، فیلی و سه بعدی

به تصاویر زیر دقت کنید :

اگر این رکاب ها را بدون ظرافت ها و مدل های ایجاد شده توسط ارّه و سوهان را تصور کنید به ترتیب مدل های صفوی ، مفتولی ، سه بعدی و فیلی را خواهید دید . این مدل ها با توجه به نوع طرحی که روی هر کدام اجرا میشود اسم های جدیدی نیز میگیرند که شمردن تمام آنها کار راحتی نیست .

به عنوان مثال تعدادی از مدل های صفوی و فیلی را برایتان آماده کرده ایم . به این تصاویر نگاه کنید :

البته رکاب های صفوی به این مدل ها محدود نمیشوند و صد ها مدل از آن های ساخته شده و با یک جست و جوی ساده در اینترنت یا در فروشگاه جواهرسرا میتوانید به تعداد زیادی از آن دست پیدا کرده و در صورت تمایل هرمدلی را که پسندیدید سفارش دهید .

مدل های رکاب فیلی را نیز میتوان به پنج دسته ی کلی تقسیم کرد . رکاب فیلی پنبه یا ساده ، رکاب فیلی شبکه ، رکاب های فیلی خیاره ای ، رکاب های فیلی شیخ احمدی و رکاب فیلی سوهانی . به مدل های زیر توجه کنید .

اگر چه تعداد مدل ها غیر قابل شمارش است اما اصولا سایر مدل های موجود ذیل این مدل ها جای میگیرند . بعنوان مثال طرح هایی مثل صدفی نوعی از فیلی خیاره ای هستند یا طرح هایی مثل رولکسی نوعی از رکاب های فیلی سوهانی هستند . برای دیدن طرح های بیشتر از مدل هایی که معرفی شد میتوانید با یک جست و جوی ساده بیش از ششصد طرح در جواهرسرا و صد ها طرح در اینترنت ببینید و هر مدلی که خواستید را سفارش دهید …

نظرات (2)

علی

انگشتر نقره دست ساز واقعا چیز دوست داشتنیه حتی تماشا کردنش هم توی مجازی لذتبخشه

علی

خیلی جالب بود اما بنظر ناقصه لطفا توضیحات رو کامل تر کنید

نظر خود را بنویسید

با ما همراه باشید

با عضویت در خبرنامه جواهرسرا از تخفیفات و اخبار جدید ترین محصولات مطلع شوید
ثبت شماره همراه
ما در جواهرسرا ، هُنر عرضه میکنیم
close-link