راهنمای خرید و بازدید از محصولات جواهرسرا

راهنمای خرید و بازدید از محصولات جواهرسرا

ضمن تقدیم سلام و عرض ارادت خدمت شما هم میهنان گرامی ، صمیمانه تشریف فرمایی شما به گروه تولیدی و فروشگاهی جواهرسرا را خیر مقدم عرض میکنیم و گرامی میداریم .
گروه جواهرسرا با اتکا و اعتقاد به ارزش های والای ایرانی اسلامی تلاش میکند در مسیر توسعه ی فرهنگ بی نظیر اسلام ناب محمدی که امروزه در کشور پهناور و سرافراز ایران به اوج اعتلای خود نسبت به گذشته رسیده است ، قدمی برداشته و ایفای نقش نماید .
در همین راستا ، گروه جواهرسرا طی سال های اخیر اقدام به عرضه ی صنایع دستی و هنر ایرانی اسلامی نموده است . صنایع دستی در کشور عزیز ما ، ایران اسلامی ، اگرچه مهجور و مغفول واقع شده است اما بدون تردید یکی از مهم ترین ابزار ها در راستای ترویج و توسعه ی فرهنگ اسلام ناب محمدی به شمار میرود و ظرفیت فراوانی برای پاسخ گویی به نیاز های جوامع مختلف بشری در زمینه ها و ابعاد گوناگون دارد .
سخن در این باره فراوان است که تا حدودی در پست های دیگر به آن خواهیم پرداخت ، اما در این پست بنا داریم تا دسته بندی های مختلف صنایع دستی عرضه شده در جواهرسرا را بصورت مختصر و کلّی معرفی کنیم .

صنایع دستی در وبسایت فروشگاهی جواهرسرا به شاخه های زیر تقسیم شده است ؛
۱. زیورآلات دست ساز
۲. صنایع مسی دست ساز
۳. مصنوعات برنز و برنج
۴. سفال
۵. صنایع چوبی
۶. تابلو فرش
در این پست تلاش میکنیم تا به اختصار ، به معرفی این دسته ها و زیر شاخه هایشان بپردازیم .
برای مشاهده توضیحات بیشتر و محصولات مرتبط با هر دسته بندی میتوانید وارد صفحه های توضیح بیشتر شوید .

۱. زیور آلات دست ساز

یکی از متنوع ترین شاخه های صنایع دستی در فرهنگ ما دسته ی زیور آلات دست ساز است . زیور آلات در فرهنگ ما لزوما و منحصرا شامل سنگ ها و آلیاژ های کمیاب با قیمت های دست نیافتنی نمیشود بلکه سنگ ها در فرهنگ ما با معیار های مادی و معنوی شان ارزش گذاری میشوند .
ارزش سنگ به لحاظ زیبایی ، هنر بکارگرفته شده ، همچنین ترکیب هنر و معارف مذهبی – فرهنگی با انتخاب سنگ و سبک طراحی ، از جمله معیار های ارزش گذاری زیورآلات در فرهنگ ماست . و این معیار ها که شامل ارزش های مادی و معنوی است دقیقا همان دست برتر فرهنگ ما نسبت به فرهنگ های یک بُعدی و مادی است .

الف . انگشتر دست ساز
یکی از مهم ترین زیر شاخه های زیور آلات انگشتر نقره دست ساز است . استفاده از انگشتر در بین مردم ما سابقه ای چند هزار ساله دارد و به همین دلیل هیچ یک از اعضای انگشتر ، حتی به اندازه ی یک سانتی متر هم از اعمال هنر بی بهره نمیماند .
نگین های فاخر معدنی که حاصل هزاران سال فعل و انفعالات طبیعی در پوسته ی کره خاکی است ، زیر دست استاد سنگ تراش مهندسی میشود و به اشکال چشم گیر در می آید .
استاد رکاب ساز نگین را بر روی پایه ای مینشاند و آنقدر با ارّه و سوهان ، فلز را نوازش میکند که گویی انگشتری با روح و جان متولد میشود .
این تازه شروع هنر انگشتر سازی است . ما در مجموعه جواهرسرا انگشتر های ساده ای که حاصل تراش سنگ و ساخت رکاب اند و با هنر حکاکی و قلمزنی تزئین نشده اند را انگشتر های جواهری مینامیم .
برای مشاهده ی انگشتر های جواهری اینجا کلیک کنید .

نگین تراش خورده ، زیر دست استاد حکاک میرود و به اشکال یا عبارات خاصی مزیّن میشود . اصطلاحا به انگشتر هایی که نگین هایشان به عباراتی خاص مزین شده اند ، انگشتر های خطی یا حکاکی شده میگوییم .
برای مشاهده ی انگشتر های خطی اینجا کلیک کنید .

حتی رکاب انگشتر نیز از هنر بی بهره نمیماند . در این مرحله نیز استاد قلمزنی ، اشکالی را روی رکاب بوجود می آورد . به هنر ایجاد اشکال منظم و معنادار روی رکاب انگشتر ، هنر قلمزنی میگوییم . برای مشاهده ی انگشتر های قلمزنی اینجا کلیک کنید .

علاوه بر تقسیم بندی های فوق که ذکر شد ، دسته های دیگری نیز ذیل دسته ی انگشتر دست ساز مانند انگشتر های ست یا حلقه ی ازدواج در جواهرسرا ایجاد شده است . برای مشاهده ی انگشتر های ست و حلقه های ازدواج دست ساز اینجا کلیک کنید .
…….

ب. شاخه ی دیگری از زیورآلات دست ساز ، گردن آویز دست ساز است . گردن آویز دست ساز هم مانند انگشتر دست ساز ممکن است به هنر های حکاکی و قلمزنی مزین شده باشد . در جواهرسرا مدل های متخلف و متنوع گردن آویز های دست ساز موجود و یا قابل سفارش است . برای مشاهده و خرید میتوانید به نمایشگاه گردن آویز دست ساز مراجعه کنید . همچنین جهت سفارش ساخت میتوانید به قسمت سفارش ساخت مراجعه نمایید .
……..

ج. تسبیح
تسبیح ، یکی دیگر از زیر شاخه های زیورآلات دست ساز است . تسبیح ها که در تعداد و تنوع های متفاوتی از صدر اسلام تا به امروز ساخته و مورد استفاده ی مردم عزیز مسلمان قرار گرفته است ، سالها از دانه های تراش خورده معدنی و طبیعی ساخته میشده است . اگرچه متاسفانه امروزه تس

بیح های پلاستیکی بیشترین فراوانی را در جنس تسبیح به خود اختصاص داده اند ، اما هنوز هم جای دانه های سنگی و طبیعی را نگرفته و نخواهند گرفت . تسبیح ها در تنوع هایی مانند سنگ ( عقیق ، فیروزه ، شاه مقصود و … ) و مواد طبیعی ( سندلوس ، دانه های خرما ) و ملات هایی مانند ملات عبداللهی در جواهرسرا عرضه میشود .
برای مشاهده ی نمایشگاه تسبیح در جواهرسرا اینجا کلیک کنید .
…….

د. نگین های پیاده
نگین های پیاده نگین های تراش خورده و بعضا حکاکی شده ای هستند که در ابعاد مختلف برای کاربرد هایی مانند انگشتری ، گردن آویز و یا نگهداری مستقل عرضه میشوند .
برای مشاهده ی نگین های پیاده اینجا کلیک کنید .
…….

۲. صنایع مسی دست ساز
مس نیز مانند نقره یکی دیگر از آلیاژ های ارزشمند است و بدلیل انعطاف پذیری بالایی که دارد پذیرای انواع هنر مانند قلمزنی و … واقع شده است . هنر های متعددی بر روی صنایع مسی دست ساز اعمال و عرضه میشود که از احصاء تمام آنها معذوریم . مهم ترین این هنر ها که در جواهرسرا عرضه میشود ، عبارت اند از :

الف . میناکاری
میناکاری بطور خلاصه عبارت است از هنر نقاشی با استفاده از لعاب پخته شده روی ظروف . میناکاری یکی از هنر های بسیار قدیمی بر سطح فلز ها و یا سفال و همچنین بعضا آلیاژ های دیگر است .
برای مشاهده ی نمایشگاه محصولات میناکاری اینجا کلیک کنید .
…….

ب. هنر فیروزه کوبی
هنر فیروزه کوبی یکی از هنر های فاخر ایرانیست که شهرت جهانی یافته است . این هنر نماد خلاقیت هنرمندانه و سمبل منسوخ شدن اسراف در فرهنگ ماست . چرا که اساتید و هنرمندان ما توانسته اند فیروزه های خرد و ریز شده را از اتلاف و اسراف نجات داده و به یکی از زیبا ترین صنایع دستی مبدل سازند .
شما میتوانید با کلیک بر روی تصویر زیر ، محصولات فیروزه کوبی شده در جواهرسرا را مشاهده و اقدام به سفارش یا خرید کنید .

ادامه دارد …

نظر خود را بنویسید

با ما همراه باشید

با عضویت در خبرنامه جواهرسرا از تخفیفات و اخبار جدید ترین محصولات مطلع شوید
ثبت شماره همراه
ما در جواهرسرا ، هُنر عرضه میکنیم
close-link