فروش انگشتر عقیق مردانه ، قیمت و راهنمای خرید

فروش انگشتر عقیق مردانه ، قیمت و راهنمای خرید

به جواهرسرا خوش آمدید . در این مطلب قصد داریم مهم ترین مطالب و مسائلی را که درباره ی انگشتر عقیق مردانه باید بدانید به اطلاع تان برسانیم .

انگشتر عقیق یکی از محبوب ترین و پر طرفداد زیورآلاتی است که همواره مورد توجه مسلمانان سراسر جهان در طول تاریخ بوده است . این محبوبیت و طرفداری عوامل زیادی دارد که از جمله مهم ترین عوامل را میتوان اینگونه شمرد ؛

۱. توصیه پیامبر گرامی اسلام و ائمه اطهار
۲. زیبایی خیره کننده و حیرت آور انگشتر عقیق
۳. اثرات وضعی و طبی استفاده از انگشتر عقیق
۴. امکان حکاکی متن دلخواه
۵. ماندگاری طولانی و ارزشمندتر شدن پس از استفاده

اینها فقط برخی عوامل محبوبیت انگشتر عقیق است که به اختصار بیان شد . در ادامه به اختصار توضیحاتی درباره ی مولفه های مطرح در بحث انگشتر عقیق را بیان کنیم . لطفا با ما همراه باشید و اگر سوالی در این رابطه دارید که در این مقاله توضیح ندادیم در قسمت نظرات ثبت کنید .

انگشتر عقیق مردانه

انواع انگشتر
انگشتر نقره دستساز مانند هر محصولی تنوع و انواع زیادی دارد که با معیار های مختلف ، تقسیم بندی های زیادی را به خود اختصاص میدهد . اما در جواهرسرا به طور کلی و بر اساس هنر اعمال شده ، انگشتر را به سه دسته ی انگشتر جواهری ، انگشتر خطی و انگشتر قلمزنی شده تقسیم بندی کرده ایم .

لازم به ذکر است که در تقسیم بندی کلی تر ، انگشتر به دو دسته ی دست ساز و ریختگی تقسیم میشود اما جواهرسرا هیچ گونه انگشتر ریختگی و غیردست سازی را عرضه نمیکند . چرا که خرید انگشتر ریختگی غیر از بدنامی برای فروشنده و ضرر برای خریدار محترم هیچ آینده ای ندارد .

انوع و اقسام عقیق

عقیق ، دارای طیف رنگی گسترده ایست که مهم ترین آنها عبارت است از : عقیق سرخ ، عقیق زرد ، عقیق پرتقالی ، عقیق سبز ، عقیق کبود و عقیق سوسنی

علاوه بر رنگ ، محل استخراج عقیق نیز در ارزش گذاری عقیق تاثیر بسزایی دارد . عمدتا محل استخراج عقیق هایی که کشور ما بفروش میرسد عبارت است از عقیق خراسان ایران ، عقیق افریقایی ، عقیق هندی ، عقیق یمنی و افغانستان

یک معیار دیگر برای تقسیم بندی انواع عقیق ، معیار شکل ظاهری است . عقیق پاک ، عقیق سلیمانی ، عقیق شجر ، عقیق باباغوری و عقیق گبری از جمله انواع عقیق است که تفاوت آنها در شکل ظاهری عقیق است .

حکاکی اذکار و متون بر سنگ عقیق

سنگ ها ، درجه های سختی متفاوتی دارند . بعضی سنگ ها مثل یاقوت ، سختی بالایی دارند و بعضی سنگ ها مانند کوارتز ، سختی پایین تری دارند . به همین دلیل هیچ یک مناسب حکاکی نیستند و احتمال شکستگی و لب پر شدن در حین حکاکی بر روی این سنگ ها زیاد است .

اما عقیق بدلیل درجه سختی متوسط ، نه آنقدر نرم است که امکان حکاکی نداشته باشد و نه آنقدر سخت که اثر پذیر نباشد . به همین جهت غالبا اساتید حکاکی برای حکاکی به سراغ عقیق میروند . حکاکی انواع متون دلخواه بر روی عقیق امکان پذیر است و جواهرسرا پذیرای سفارش دلخواه شماست .

انواع رکاب

از بحث شیرین سنگ که بگذریم ، باید کمی هم از دنیای گسترده ی رکاب ها صحبت کنیم . همانطور که قبلا بیان شد ، جواهرسرا مفتخر است که تنها رکاب های دست ساز را عرضه میکند و خرید و فروش رکاب ریختگی در جواهرسرا جایی ندارد . رکاب نقره دست ساز به طور کلی به دو دسته ی رکاب فیلی و رکاب صفوی تقسیم میشود .

رکاب های فیلی معمولا سنگین تر و رکاب های صفوی سبک تر هستند . هر یک از این دو نوع رکاب ، تنوع های غیر قابل شمارشی دارد که میتوانید این مدل ها را در جواهرسرا مشاهده فرمایید .

سایز حلقه

قسمت حلقه ی انگشتر نقره دست ساز با معیار خاص خود شماره گذاری میشود . بصورت تقریبی ، فرمول تعیین سایز به این شکل است که باید دور انگشت را با نخ اندازه گرفت و شماره بر حسب میلی متر یادداشت کرد ، سپس از سایز انگشت بر حسب میلی متر ۶ شماره کم کنید .

عدد بدست آمده ، سایز انگشتر مناسب شماست . بعنوان مثال اگر دوره انگشت ، ۷۰ میلی متر است ، سایز انگشتر باید ۶۴ انتخاب شود .

انگشتر نقره قابل تغییر سایز است و تغییر سایز در جواهرسرا بصورت رایگان انجام میشود . برای تعیین سایز باید هنگام ثبت سفارش در قسمت توضیحات ، سایز مورد نظر را بنویسید تا انگشتر پس از سایز شدن به مقصد معین شده ارسال شود . لازم به ذکر است که انگشتر نقره توسط سازنده ی رکاب سایز میشود و کوچک ترین آسیبی متوجه انگشتر نخواهد شد .

راهنمای خرید انگشتر عقیق

خرید انگشتر عقیق ، نیازمند تبحر است . ما در این مقاله سعی کردیم بصورت کلی و به اختصار ، انواع انگشتر عقیق را معرفی کنیم اما بیان راه های تشخیص عقیق طبیعی از مصنوعی ، انگشتر دست ساز از ریختگی ، حکاکی دست نویس از ماشینی و … نیازمند صرف ساعت ها آموزش و سالها تجربه است . بنا بر این قبل از خرید باید توجه داشت که مهم ترین معیار خرید انگشتر عقیق اصیل ، مراجعه به فروشگاه مورد اعتماد است .

نحوه خرید از جواهرسرا

جواهرسرا با تعریف پروسه های کارشناسی در ثبت محصولات ، کوشیده است تا بهترین محصولات را با کیفیت تضمینی و صداقت در ثبت مشخصات ، عرضه نماید . هر محصول در جواهرسرا علاوه بر تصاویر کامل از زوایای مختلف ، از توضیحات تکمیلی و تخصصی برخوردار است .

به این ترتیب ، مشخصات کامل رکاب ، مشخصات کامل نگین ، مشخصات کامل حکاکی و قلمزنی برای هر محصول ثبت شده است و به صورت دائمی در سایت جواهرسرا قابل نمایش خواهد بود . این یعنی تضمین تمام ویژگی های انگشتر عقیق فروخته شده .
پس از انتخاب و پسندیدن محصول مورد نظر ، کافیست دکمه ی اضافه به سبد خرید را لمس کنید و سپس با پرداخت صورتحساب و تکمیل فرم خرید که شامل اسم و مشخصات و آدرس میشود ، خرید خود را نهایی کنید . همچنین میتوانید طی تماس با ما و اعلام شناسه محصول بصورت تلفنی سفارش تان را ثبت کنید .

نحوه سفارش ساخت

در فروشگاه جواهرسرا ، محصولاتی که قبلا تولید شده و در انبار جواهرسرا موجود و قابل خریداریست ، با برچست (موجود) نمایش داده میشود اما این به معنای محدود شدن سفارش نیست . بلکه میتوانید از میان محصولات ناموجود نیز انگشتر مورد پسند خود را انتخاب کرده و اقدام به استعلام قیمت کنید . در صورت پسند ، محصول سفارش داده شده ، ظرف مدت بیست تا نود روز ساخته و تقدیم میگردد .

مزایای خرید انگشتر عقیق مردانه از جواهرسرا

ما در جواهرسرا هنر ، اصالت و کیفیت عرضه میکنیم که این مهم ترین ویژگی جواهرسراست . اما با خرید از جواهرسرا میتوانید از مزایای زیر بخوردار شوید :

۱. ارسال رایگان
با خرید بیشتر از دو میلیون تومان از ارسال رایگان محصول با پست پیشتاز به سراسر کشور برخوردار میشوید .

۲. تغییر سایز رایگان
کلیه انگشتر ها پس از خرید در صورت اعلام مشتری به سایز دلخواه تغییر سایز داده خواهد شد .

۳. تخفیف خرید دوم
بعد از هربار خرید ‌، یک کد تخفیف پنج درصدی از ما هدیه بگیرید .

۴. محصول خریداری شده توسط شما هیچگاه از جواهرسرا حذف نمیشود و این یعنی یک شناسنامه دائمی

نظر خود را بنویسید

با ما همراه باشید

با عضویت در خبرنامه جواهرسرا از تخفیفات و اخبار جدید ترین محصولات مطلع شوید
ثبت شماره همراه
ما در جواهرسرا ، هُنر عرضه میکنیم
close-link