دو پیشنهاد ویژه برای سرمایه گذاری پرسود ، مطمئن و جوانمردانه

دو پیشنهاد ویژه برای سرمایه گذاری پرسود ، مطمئن و جوانمردانه

دو پیشنهاد ویژه برای سرمایه گذاری پرسود ، مطمئن و جوانمردانه

این یک تبلیغ برای گرفتن پول و سرمایه شما نیست . این مقاله را صرفا برای معرفی یک راه سرمایه گذاری جوانمردانه ، پرسود ، منطقی ، بدون ریسک و مطمئن نوشته ایم . لطفا با نگاه انتقادی بخوانید و نظرات خود را بنویسید تا موضوع را به کمک هم چکش کاری کنیم و الگویی جوانمردانه و با اصالت برای سرمایه گذاری ارائه کنیم .

در اثر تبلیغات فرهنگ سرطان گونه ی غربی ، آنچه از سرمایه گذاری به ذهن انسان متبادر میشود عبارت است از خرید ملک ، طلا ، خودرو و غیره با هدف دلالی و فروش گران تر . این سود در شرایطی عاید سرمایه گذار میشود که به دلیل اختلال در عرضه و طبعا عدم پاسخگویی متناسب به میزان تقاضا ، خریدار مجبور میشود تا به مبلغ غیر منصفانه ای اقدام به خرید نماید .
این اختلاف قیمت غیر منصفانه همان سودی است که سرمایه گذار از شمردن آن لذت میبرد . این سود در حالی نصیب سرمایه گذار شده است که سرمایه هیچ ارزش افزوده ای ایجاد نکرده و فقط بدلیل ایجاد اختلال در سیستم عرضه و تقاضا سود برده است . حال باید از خود پرسید این سود به چه قیمتی است ؟
این سود به قیمت ایجاد تورم در اقتصاد جامعه عاید ایشان شده است . در واقع این سود ، نوعی دزدی و سرقت از جیب مردمی است که کالای مورد نیازشان را بدلیل کمبود در عرضه ناچار به مبلغ گران تری تهیه کرده اند .
پیداست اگر چنانچه سرمایه داران و سرمایه گذار های جامعه ی ما از این موضوع آگاه باشند هرگز به خرید و فروش های صرف برای سود بیشتر تن نمیدهند .

حال که مشخص شد سرمایه گذاری به معنای خرید و فروش به قیمت گران تر ، آنهم بدون این که ارزشی به کالا اضافه کنید ، ناجوانمردانه و بی انصافیست ، باید از خود سوالی بپرسیم . آیا راهی برای سرمایه گذاری جوانمردانه و مطمئن هست ؟ پاسخ : حتما هست .

علائمی که در اقتصاد کشور ما به تازگی خود را نشان داده اند ، دلایلی هستند بر وجود راهی نو به روی مردم عزیز کشور ما .
پسته ، کیلویی یک میلیون تومان و گوشت ، کیلویی پانصد هزار تومان و بسیاری مورد دیگر را که بررسی کنید میبینید قیمت تمام شده برای تولید این اقلام بسیار بسیار کمتر از قیمتی است که در بازار آزاد عرضه میشود .
به عنوان مثال یک کیلو کالایی که در بازار یکصد هزار تومان عرضه میشود ، برای یک باغدار ده هزار تومان تمام میشود . اختلاف این قیمت با قیمت نهایی خرده فروشی ها بدلیل بالا رفتن قیمت تمام شده نیست بلکه بدلیل عرضه ی بسیار کمتر از نیاز بازار است . تصور کنید در دنیا ، تنها یک نفر اقدام به تولید گندم کرده است و آن هم در ملکیت شماست و هزار خریدار وجود دارد . شما گندمتان را بیست درصد بیشتر از قیمتی که برایتان تمام شده میفروشید و خریدار گندم شما ، آن را به گران ترین قیمت میفروشد تا سود بیشتری کسب کرده باشد . در حالی که اگر به میزان تقاضا ، تولید و عرضه ی گندم صورت بگیرد ، هزاران تن مشغول کار و کسب درامد میشود ، هزاران تن گندم تولید میشود ، هزاران تومان کاهش قیمت پیدا و میشود و هزاران مشکل دیگر حل میشود .

قیمت های سرسام آور بسیاری کالا ها حاکی از آن است که سرمایه گذاران بجای تولید ، به دلالی روی آورده اند . در حالی که اگر سرمایه گذار ها در مسیر تولید سرمایه گذاری کنند ، یا از تولید کننده ها حمایت کنند ، سودی پاک ، جوانمردانه و مطمئن عاید ایشان خواهد شد .
تا اینجا مشخص شد که دو پیشنهاد ما برای کار اقتصادی و سرمایه گذاری چیست . پیشنهاد اول ، راه اندازی کارگاهی برای تولید و پیشنهاد دوم ، حمایت از تولید کننده هاست . این دو پیشنهاد ، کلّی و عمومی است ، اما در ادامه این دو پیشنهاد را با محوریت تخصص خود ، یعنی رشته ی صنایع دستی مورد بررسی قرار خواهیم داد .

پیشنهاد اول ، راه اندازی کارگاه تولید صنایع دستی

صنایع دستی ایرانی در شاخه های مختلف یکی از پرطرفدار ترین محصولات در سراسر جهان است . اگر چه سالها بلکه قرن هاست که رسانه های جهان کوشیده اند تا با سیاه نمایی و دروغ ، آثار و محصولات ایرانی را سرخورده و عقب افتاده نشان دهند ، اما این روز ها شاهد رشد روزافزون طرفداران صنایع دستی ایرانی در سراسر جهان هستیم . البته نکته ای هم اینجا هست که باید توجه ویژه ای نسبت به آن داشت و آن نکته عبارت است از لزوم کاربردی سازی و پیشرفت هنر و صنایع دستی .
با عنایت به این نکته ، یعنی اعمال کمی خلاقیت و تحقیق میتوان براحتی با استخدام استاد کار و تعدادی کار آموز و تهیه ی ابزار آلات لازم ، یک کارگار تولید صنایع دستی راه اندازی کرد .

پیشنهاد دوم ، حمایت از تولید کنندگان صنایع دستی
با روش های مختلف ، حتی با خرید یک اثر هنری و جایگزین کردن کالای ایرانی با محصولات خارجی میتوانید سهمی در حمایت از تولید کنندگان صنایع دستی داشته باشید . اما آنچه از حمایت ، مد نظر ماست کمی فراتر است . شما میتوانید در هر شغلی که هستید ، با پس انداز حداقل مبلغی که در توانتان هست ، طی مدت کوتاهی صاحب کلکسیون و پشتوانه ای مهم از صنایع دستی شوید . براحتی میتوانید سرمایه لازم برای تاسیس یک فروشگاه صنایع دستی را تامین کنید . حتی با پس انداز روزانه پنجاه هزار تومان میتوانید خیلی زود محصولات لازم برای تاسیس مغازه را آماده کنید .
همچنین میتوانید با تهیه ی تصویر از محصولات موجود در کارگاه ها و ارائه ی آن در فضای مجازی ، از طریق معرفی و فروش محصولات ، هم سود معقول و منطقی کسب کنید و هم سهم مهمی در رشد اقتصاد و فرهنگ کشور عزیزمان ایفا کنید .

از این که پیشنهاد های ما برای سرمایه گذاری را مطالعه کردید سپاس گذاریم . تمنا میکنیم نظرات و انتقاداتتان را با ما در میان بگذارید .

نظر خود را بنویسید

با ما همراه باشید

با عضویت در خبرنامه جواهرسرا از تخفیفات و اخبار جدید ترین محصولات مطلع شوید
ثبت شماره همراه
ما در جواهرسرا ، هُنر عرضه میکنیم
close-link