جواهرسرا ، مجموعه کارگاه های تولیدی و فروشگاه اینترنتی جواهرات

جواهرسرا ، مجموعه کارگاه های تولیدی و فروشگاه اینترنتی جواهرات

جواهرسرا ، مجموعه کارگاه های تولیدی و فروشگاه اینترنتی جواهرات

جواهرسرا یک فروشگاه آنلاین تخصصی در زمینه ی طراحی ، ساخت و فروش انواع انگشتر های دست ساز نقره و فدیوم است . محصولات جواهرسرا به پنج دسته اصلی تقسیم بندی میشوند که هرکدام را به اتخصار معرفی میکنیم.

انگشتر های خطی

هنر حکاکی بر روی نگین که قدمتی معادل قدمت استفاده از ابزار توسط بشر دارد یکی از پرطرفدارترین هنر هایی است که در صنعت انگشتر سازی استفاده میشود . جواهرسرا علاوه بر آمادگی جهت دریافت سفارش ساخت انگشتر های خطی در سبک ها و مدل های مختلف اقدام به تولید انگشتر های دست ساز با حکاکی دست نویس در تنوع های مختلف برای سلایق مشتریان گرامی مینماید . همچنین تصویر و مشخصات محصولات سفارشی ساز و فروخته شده را جهت سهولت انتخاب در اختیار مشتریان گرامی فرار میدهد . شما میتوانید با مراجعه ب دسته بندی انگشتر های خطی ، محصولات موجود را مشاهده و در صورت تمایل نسبت به سفارش محصولات فروخته شده اقدام فرمایید .

نمایشگاه انگشتر های خطی

انگشتر های جواهری

در دسته بندی انگشتر های جواهری انگشتر هایی را مشاهده میکنید که در آن از نگین های طبیعی با تراش دستی نگین بهره گرفته شده و بر روی این نگین ها حکاکی انجام نشده است . در این نگین ها رنگ ، تراش و تلالو ، عامل زیبایی نگین است و خبری از حکاکی و تذهیب نیست . در حقیقت دنیای سنگ ها و تراش های جواهری اولویت نمایش در این دسته بندی است . نگین های عقیق ، فیروزه ، درّ از گروه سنگ های جواهری اسلامی و نگین های یاقوت ، زمرد ، زبرجد ، آمیتیست ، سیترین و … از گروه سنگ های جواهری شناخته شده در دنیا .

 نمایشگاه انگشتر های جواهری

انگشتر های قلمزنی

خلق تصاویر قلموی نقاشی بر روی فلزات با استفاده از قلم و چکش توسط استاد این فن را قلمزنی مینامیم . قلمزنی بر روی انگشتر نقره هنری است که مدت زیادی از ظهور آن نمیگذرد . اما این هنر طی همین دوره ی دویست الی سیصد ساله به برکت وجود اساتید صاحب نام و صاحب سبک همچون حاج اسماعیل جنگی به درجه ی اوج خود رسیده است . دسته بندی انگشتر های قلمزنی در فروشگاه جواهرسرا به نمایش این دسته از محصولات میپردازد .

 نمایشگاه انگشتر های قلمزنی

رکاب دست ساز

دسته ی دیگری که در جواهرسرا عرضه میشود رکاب های دست ساز است . اگرچه رکاب به ندرت رکاب های غیر دست ساز در فروشگاه جواهرسرا عرضه شده و مدتیست پروسه ی خرید و فروش رکاب های غیر دست ساز یا بدون مهر سازنده در جواهرسرا متوقف شده است اما در این دسته بندی صرفا رکاب های دست ساز با مهر و امضای سازنده عرضه شده اند . رکاب های دست ساز در جواهرسرا در دو بخش فدیوم و نقره عرضه میشوند که لازم است کمی درباره ی این دو آلیاژ توضیح دهیم

نمایشگاه رکاب های دست ساز

انگشتر نقره

نقره یکی از قدیمی ترین الیاژ هایی است که برای ساخت پایه ی جواهرات استفاده شده است . انگشتر های نقره عیار های متفاوتی دارند که خالص ترین آنها عیار 999 است که با شمش نقره معروف شده است . نقره با عیار 999 را نمیتوان استفاده کرد چرا که بسیار انعطاف پذیر و حالت پذیر است و از مقاومت پایینی برخوردار است . به همین دلیل برای ساخت پایه ی جواهرات باید نقره را با یک فلز دیگر مخولط نمود که به این عمل عیار نمودن نقره میگویند . معمولا مصنوعات نقره را با عیار 925 یا 950 عیار میکنند . عیار 950 از درخشش و زیبایی بیشتری برخوردار است ولی به اندازه ی کافی مستحکم نیست . و عیار 925 از استحکام بیشتری برخوردار است اما در عوض در طی زمان ممکن است سیاه شود .

انگشتر فدیوم

نقره معمولا با تزریق فلز مس عیار شده و ساخته میشود که همانطور که گفته شد مشکلات خاص خود را دارد . اما سال ها پیش استاد مرحوم حاج حسین جدی دست به نو آوری زد و نقره را با فلز پالادیوم عیار کرد و فلز جدید را فدیوم نامگذاری کرد . فدیوم دیگر نه مانند نقره با عیار 925 سیاه میشود و نه مانند عیار 950 با کوچک ترین برخورد با اجسام تغییر حالت میدهد . لازم به ذکر است که فلز پالادیوم تقریبا دو برابر قیمت طلا عرضه میشود و همین امر باعث شده انگشتر فدیوم حدود چهار برابر قدیمت انگشتر نقره فروخته شود

نگین های پیاده

نگین های پیاده در جواهرسرا برای آن دسته از عزیزانی که تمایل به خرید نگین پیاده جهت استفاده های غیر انگشتری دارند عرضه میشود . علاوه بر این مشتریان جواهرسرا میتوانند در صورت پسندیدن این نگین ها نسبت به سفارش ساخت رکاب اختصاصی سفارشی اقدام نمایند . این نگین ها در دو ابعاد کلی سایز انگشتری و سایز آویز عرضه شده اند .

نمایشگاه نگین های پیاده

تسبیح

آخرین دسته از بخش جواهرات به تسبیح های سی و سه عددی و صد و یک عددی اختصاص دارد . در این قسمت تلاش شده تا با ارائه تسبیح های مرغوب از جنس سنگ های معدنی خدمتی شایسته ی مشتریان گرامی ارائه شود . اگرچه تعداد تسبیح های عرضه شده نسبت به سایز دسته بندی ها کمتر است اما انشاء الله به زودی تنوع در این دسته بندی نیز به حد شایسته ای خواهد رسید .

نمایشگاه تسبیح

نظر خود را بنویسید

با ما همراه باشید

با عضویت در خبرنامه جواهرسرا از تخفیفات و اخبار جدید ترین محصولات مطلع شوید
ثبت شماره همراه
ما در جواهرسرا ، هُنر عرضه میکنیم
close-link